7.12.09

Montserrat Caballé - A Richard Strauss Song Recital


Montserrat Caballé - A Richard Strauss Song Recital
Classical/Opera | 1 CD | FLAC, Nero, none LOG, none CUE | 182 MB
Publisher: RCA Victor Red Seal | 1967 | RapidShare

Montserrat is best known for her roles in Rossini, Bellini, and Donizetti operas. Her superb voice, breath control, exquisite pianissimos, and infamous technique overshadow her acting and dramatic abilities.

Although Montserrat's personal favorite performance was her Norma on July 20, 1974, she is best known for her Vissi d'Arte from Puccini's Tosca, which displays her remarkable breath control and technique. She set the bar and no one has surpassed it.

Tracklist:
01. Ich liebe dich ('Vier adlige Rosse voran unserm Wagen')
02. Ruhe, meine Seele ('Nicht ein Lüftchen regt sich leise')
03. Ich Schwebe ('Ich schwebe wie auf Engelsschwingen')
04. Traum durch die Dämmerung ('Weite Wiesen im Dämmergrau')
05. Zueignung ('Ja, du weisst es, teur Seele')
06. Wie sollten wir geheim sie halten
07. Wiegenlied ('Träume, träume, du mein süsses Leben')
08. Ich trage meine Minne, song for voice & piano, Op. 32-1 (TrV 174-1)
09. Freundliche Vision ('Nicht im Schlafe hab' ich das geträumt')
10. Schlechtes Wetter ('Das ist ein schlechtes Wetter')
11. Morgen ('Und morgen wird die Sonne wieder scheinen')
13. Die Nacht ('Aus dem Walde tritt die Nacht')
14. Cäcilie ('Wenn du es wüsstest')


Download:
Part 1 Part 2

No comments:

Post a Comment